tisdag 22 januari 2013

Goddag!!


Har avverkat några dagars krasslighet och jobb. Idag har jag ledig förmiddag och hänger med min glada son och ska snart hämta den glada dottern. Vädret verkar fortsätta på temat soligt och vackert, men svinkallt. Satt och kollade på sommarkort igår och började längta så till den milda grad. Det jag längtar mest efter är faktiskt den sammanhängande ledigheten tillsammans med familjen och friheten att göra vad som faller in. Det är mycket som bara "rullar" på här i tillvaron och det där med att rulla på har aldrig tilltalat mig riktig. Det är ju viktigt att hitta den där balansen mellan familjeliv, arbeten och måsten. Det blir ju lätt så att alla trevligheter centreras till helgen. Och det handlar ju främst om tidsbrist, för att hitta på skojsigheter brukar jag inte ha så stora prolem med. Hur får ni till det i ruljansen, hur piffar ni till vardagen?!

Ha det så gott!!
Kramar
Madeleine

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig inspirerande bild du visar idag! Underbar:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Har precis hittat hit och är väldigt glad för det. Vilka fina bilder du tar och vad fint ni har hemma hos er!

    SvaraRadera
  3. Ibland tänker jag att jag tar livet på alldeles för stort allvar och därför har extra mycket behov av att fylla upp det med roligheter och livsnjuteri. Man vill ju liksom inte gå förlorad i vardagsmåsten och stress. Men att få tiden att räcka till är ju en svår nöt att knäcka.

    Tack för att du delar med dig av den fina bilden och dina viktiga tankar!
    Kramilikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kan det vara Maria, jag är i stort behov av att ha regelbundna roligheter!! Tack själv rara du!!
      Kram Madeleine

      Radera
  4. Ååååå vilka härliga bilder!!! önskar dig en fin vecka..

    kram josse

    SvaraRadera