onsdag 7 september 2011

Höstrapport från ett däckat åkerspöke..


 

 

Måste ha drabbats av någon sorts mansbacill för jag har legat däckat och ojat mig i flera dagar nu, mår skit helt enkelt. Min man drabbas oftast väldigt hårt av förkylningar, stönar och stånkar som om hans sista stund var kommen, vilket inte frambringar några sympatier hos mig, snarare tvärt om ("och du ska vara sjuksköterska" brukar det låta då). Men okej jag få väl erkänna att mansbacillerna är inte att leka med.
Min 3-åriga son frågade, när han såg mig på benen i morse "lever du mamma"!?. Jodå, mamma lever nätt och jämnt, känner mig och ser ut som "hej kom och hjälp mig"... annars är det bra.
Så nu till något roligare, HÖST!!
Höstat till det i köket genom att ta bort lite glada pasteller och lagt till lite mera trädetaljer,de blir ju en väldigt mysig känsla då :).
Så råkar min man ha världens bästa farmor och farfar som har levererat en påse full med härliga kantareller, som är i särklass det godaste jag vet. De ska ätas så fort jag piggat på mig. Smörstekas  
 och kokas ihop med lite grädde, läggas på en smörgås och så en iskall öl till det...mmmmmmmmmm.
Ha det så gott alla bloggvänner!!
Många kramar Madeleine

Så en liten varning!! Gå inte och lägg er med blött, okammat hår!!

11 kommentarer:

  1. Fy, vad tråkigt att vara sjuk! Hoppas att du kryar på dig snart.

    Härliga bilder du visar från ert vackra kök.

    Kram D

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen köket det söta pastellerna mot ruffiga trälådor. Kylskåpet ja ett sådant skulle gärna få flytta in hos oss men vi skulle behöva hel kyl och frys.

    Krya på dig så du kan njuta av den goda kantarellsmörgåsen.

    SvaraRadera
  3. Stackare!
    Hoppas du snart kryar på dig!
    Är också förkyld, det är tråkigt för det blir så långdraget när man är gravid och kroppen har annat att sköta än att få bort baciller...

    Vilken otroligt fin trälåda du har på köksbänken, den passade verkligen in där!

    Krya på dig-kram kommer här!

    SvaraRadera
  4. Åh det där fin fina köket! Underbart :)

    Stackars dig som blivit sjuk,det är så jobbigt. Lille sonen tycker nog att du såg väldigt sjuk ut hihi

    Gå å lägga sig med blött hår?! Nähä du, skulle aldrig falla mig in :)) Gjorde du det... Men var är bilden på det? Kommer den i morgon? ;)

    Krya på dig! / Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Inte kul å va sjuk, hoppas du kryar på dig och uppdaterar bloggen jätteoftare :) eftersom jag tittar på den flera gånger om dan i väntan på nya bilder :) Hur ser resten av ditt kök ut??? Skulle vilja se alla vinklar och vråer eftersom jag får mycket inspiration från ditt vackra hem och snygga kylskåp :)

    SvaraRadera
  6. Krya på dig!! Mansbacillerna är farliga grejer...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Det känns igen det där med att det alltid är värst för mannen när han är sjuk:) Krya på dig!
    Härligt kök!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  8. Nähä du, det gör jag inte!
    En gång när vi hade gäster och lille sonen redan satt och åt frukost och jag kom ner från trappan sa han: 'Titta mamma, Tina är ett troll!'
    Jisses, så jag kan se ut bara det regnar...

    kram o krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder och jag hoppas att du och mannen tillfrisknar snarast!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Här är det förkylt med, det känns som att man har hela symfoniorkesten i skallen. Hua!

    Jag lägger mig aldrig med blött hår, klia skallen hela dagen efter får man göra då det inte har torkat under natten.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Trots ditt elände fick du mig att småskratta med ditt inlägg :) Krya på dig och underbara bilder!

    Kram/Ulrika
    PS. Kantarellerna ser inte dumma ut:)

    SvaraRadera