onsdag 4 maj 2011

Kvilt


...och här är den snygga kvilten från http://www.nicepresenter.se/
Så enkelt att förnya i soffan med kuddar och filtar :).

Nu är jag LEDIG i fyra härliga dagar, livet är som bäst när jag får vara hemma tillsammans med mina älskade fantastiska barn ( som visserligen kan få mig att längta efter en öde ö lite nu och då ) som ger mig så mycket skratt, glädje men även en hel del motstånd. Det är med blandade känslor jag tittar på min 6-åriga dotter när hon gapar, skriker och hävdar sin rätt på mer eller mindre charmiga sätt. På ett sätt stolt över att hon har stor integritet, envishet och en fantastisk argumentationsförmåga och på ett annat sätt uppgiven för att det kan triggas igång av de mest välmenta handlingar från föräldrarnas håll.
Men nu ska jag förmedla några kloka ord till mig själv -det går ju faktiskt över!! Hon är sannerligen i en liten utvecklingsfas med en 6-årings hormonpåverkan. Jag ska även hålla för öronen när andra föräldrar pratar om sina barn som minsann aldrig beter sig på detta viset. Så får man fokusera på stunderna när vi bara skrattar ihjäl oss åt samma saker för att vi har samma humor....och pappan fattar ingenting, inte ens om man förklarar!!
Ha en riktigt skön kväll, nu tar jag helg :)).
Kram alla gulliga bloggvänner!!
Madeleine

9 kommentarer:

  1. Hei.

    Jeg kjenner meg igjen. Men det er ikke bare 6 åringer som gaper og skriker. 8 og 12 åringer er ikke alltid noe bedre.

    Herlig teppe du har kjøpt. Fornyelse er alltid moro.

    Ha en fin kveld.

    Klem Mona C

    SvaraRadera
  2. Men du vilken otroligt snygg kvilt!!!! Vill ha, vill ha....
    Känner igen det du skriver, det härliga är ju att det vänder så fort, från åskmoln till solstråle på en sekund.
    Ha fyra härliga lediga dagar!
    kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Envisa och viljestarka barn är härliga och oftast väldigt sunda... Det är värre när de inte vågar... eller törs...

    Kvilten är underbar, jag har en sådan som ligger och väntar på mig hos Nina! :)

    Hoppas att du får det underbart under dina lediga dagar!!!
    KRAM♥ Maria

    SvaraRadera
  4. Ja se dessa underbara barn ;) Tänk vilken lycka att de var just dom man fick :)

    SvaraRadera
  5. Det där känner jag igen... låter som mina två tonåringar tycker jag ;)
    Men samtidigt så jag stolt över dem, de vågar tro på sig själva. Värre om de inte vågade säga emot.

    Snygg kvilten är, passar fint nu när du är ledig och det är så kallt ute
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag skulle vilja veta vilken sorts lampa du har ovanför det lilla vita bordet. Det är den där vita lampan som påminner om en boll som är mer oval än rund. Är den kritvit eller cremefärgad? Storlek? Vart har du köpt den och hur mycket kostade den? Jag tycker den är SÅÅ fin och den gör sig jättebra till de andra möblerna och färgerna du har i rummet. Mvh Erika Jansson

    SvaraRadera
  7. Ja du tonåringar kan vara jobbiga!
    Vilken underbar quilt!!!!
    En sådan skulle jag vilja ha!!!!
    Hoppas du får en fin helg!"
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  8. Vilken fin quilt!
    Ja barnen är underbar på alla sätt, men visst kan de få en att vilja låsa in sig på toa ett par dagar :-)
    Min 7-åring är lika envis som jag och vet vad hon vill. Å en 1,5 åring (snart) som oxå är envis och har ett hett temperament!

    Ha en underbar helg och njut av ledigheten!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Kvilten är supersnygg, så fint till ditt hem o dess färger!
    Bra att du tänker på de goda stunderna med dottern och inte fastnar i en ond spiral med allt negativt..bra gjort!

    Kramar o trevlig helg!

    SvaraRadera