söndag 6 maj 2012

Dags för det årliga rabarberinlägget.


Idag var det dags för årets första rabarberpaj, gillar att göra den enkla varianten där man bara häller på mjöl, socker och så hyvlar man på ett lager smör. Simpelt och gott, den blir sådär krispig som jag gillar.


Så ännu en skön söndag i trädgården, uuuunderbart!! Har försökt oss på att gjuta lite betongkrukor och lite annan smått och gott, får se hur det blir :). Just nu så jobbar jag lite på simultanförmågan, då jag bloggar och steker pannkakor samtidigt, går sådär faktiskt! Tänker stoppa barnen i säng lite skapligt så ska jag sätta mig i trädgården och glo lite, i lugn och ro!!
Ha det så gott kära bloggvänner!!
Kramar Madeleine

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att hålla på med betong! Du kanske kunde lära mig sen!
    Min simultankapacitet har kraftigt försämrats de senaste åren......

    Har en tävling på gång hos mig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. God morgon ! :)

    Så roligt att gjuta ! Ska bli så kul att se hur det blir ;)
    Vi ska också gjuta här framöver.
    Våra bänskivor men innan det så måste vi ju öva ;)

    Ha en fin start på veckan! Du blev pannkakorna bra ? ;)
    Kram på dig !
    Ha en härlig dag! :)

    SvaraRadera
  3. Mmm vad gott det låter, jag bara går här och väntar på att mina rabarber ska växa upp och bli något så även jag kan baka paj. Det bästa som finns.
    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  4. Åh jag älskar rabarber, härligt! kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Visst är det härligt med rabarber säsong och att det tar lite fart i trädgården!Är ju jätte roligt att gjuta i betong, hoppas krukorna blev bra!Jätte fin blogg du har förresten. ha det bra.

    SvaraRadera