onsdag 11 april 2012

En lovsång till porslinet.

Detta porslin är från Bruka .
Vet att det är många av oss inredningsgalningar som älskar porslin, vad är det med porslinet som är så oemotståndligt egentligen!? Det är vackert och så handlar det om stämningar och minnen tycker jag. Tänk en sån där gammal tallrik med blommor i botten full med smultron och mjölk, det är ju som att vara tillbaka i bersån hos farmor och farfar som barn. Eller en prickig kaffekopp i vårsolen. Så det vita vackra porslinet som kan användas till det mesta och som gör sig så bra med en liten gnutta färg.
Hoppas ni har en bra onsdag, själv så njuter jag av lite ledighet :).
Ha det så gott!!
Kramar Madeleine

6 kommentarer:

  1. Fin header!!! Ja alla kort är fina! Jag hittade en massa gamla koppar från min farmor häromdagen, kanske ska fota dem!
    Jag ska jobba inatt så jag är ledig på dagen, skönt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Man har nog en hel del minnen förknippat med porslin. Både mat och fikaminnen. Och stora delar barndomsminnen. Det du visar är sånt där ljuvligt porslin i färger jag verkligen tycker om. Jag önskar att jag hade råd att byta ut massor av det vi har. jag skulle vilja ha ett fint stort skåp med glasdörrar och däri skulle mitt fina drömporslin stå. Tur det är gratis att drömma :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Jag älskar porslin även jag. Det är lite av lycka att få duka med fint porslin. Jag har pippi på fina muggar och det är ett nöje varje morgon att välja ut vilken mugg jag ska dricka morgonte eller kaffet från :)

    SvaraRadera
  4. Ja det är något speciellt med porslin verkligen.. :) Är lite tokigt att man kan bli så glad av ett par tallrikar, ett fint uppläggningsfat eller små söta skålar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. God kväll !

    Visst är det nått speciellt med olika slags porslin.
    Olika tilffällen och olika känslor kan man skapa så
    lätt ;)
    Härliga bilder och så fint porslin.
    Nu har du möjlighet att vara med i en utlottning hos mig.
    En chans att vinna prickiga latte muggar från Greengate ;)

    Välkommen att vara med !
    Ha en fin fortsättning på veckan! Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  6. Jeg liker også porselen. Det er så rent og delikat og kan brukes til alt. Må bare ikke gjemmes i skap, det må vises frem.

    Stor klem Mona C

    SvaraRadera