tisdag 5 juni 2012

Frosseri.



Papperslyktor från Mokkasin.


Nu kör jag hårt med pelargoner som är i särklass den finaste blomma jag vet, det är få saker som kan skapa trivsel som en gammal hederlig pelargon. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, mina fingrar är inte gröna utan av någon helt annan obestämbar färg. Så jag får aldrig riktigt de där gigantiska avundsvärda pelargonerna som fyller upp hela fönstret, tips någon!? Så jag satsar på att ha många istället ;).

Lampor runt fönster, från Lagerhause.
Idag vet man inte riktigt var man ska hållas då vädret envisas med att vara alldeles utomordentligt schizofrent, ena stunden haglar det gigantiska isbollar och nästa stund skiner solen som aldrig förr.
Hoppas ni har det gott!!
Kramar Madeleine

Ja just det, nu finns härligt hemma på facebook för den som vill. Det är bara att trycka på gillaknappen i listen bredvid :).



12 kommentarer:

  1. Hittar bara tidningen härligt hemma när jag söker på fb?
    älskar också pelargoner och lampan!
    kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske jag skulle skrivit, det är bara att trycka på gillaknappen i facebook listen bredvid. :). Kramar Madeleine

      Radera
  2. Nydelige pastellbilder. Solstråler som lyser inn gjennom vinduet på flotte blomster og et delikat hjem:)

    EVA

    SvaraRadera
  3. Åh visst är perlagonier underbara, jag har mårbackor och de blir gigantsika men jag har inga tips att ge för jag bara vattnar, brukar inte lyckas med blommor annars ;o)
    Ha en fin tisdagskväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Hei.

    Flotte pelargonier. Elsker disse jeg og. Rosa er finest.
    Selv har jeg et par hvite siden jeg ikke fant rosa.

    Digger lyslenken din. Må få meg en sånn...

    Klem Mona C

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig samling rosa pelargoner du har!! :)

    SvaraRadera
  6. Härlig blogg! Och härligt hem! Lägger till dig inne hos mig <3

    SvaraRadera
  7. Så fint ni har det! Pelargoner är otroligt fint, finaste blommorna! Mina ser dock lite ledsna ut just nu..

    SvaraRadera
  8. Vilka fina pelargoner! Det ser så mysigt och ombonat ut med många pelargoner så som du har!

    SvaraRadera
  9. Hamnade här bara... Jättefint hem har du! Jag jobbar faktiskt som florist och tycker att du ska låta dem vintervila, o sen i vår klipper du dem ordentligt o sen efter ett par veckor så planterara du om dem i STOR kruka. Det är ofta det som man gör fel med många växter, för man vill att de ska passa i sina finas krukor.. Med näring vid nästan varje vattning på sommaren så blir de som mina - 40-50 cm höga o lever sitt egna liv!

    SvaraRadera