fredag 22 juni 2012

Idag har vi det mycket att fira

Då.


Idag är det fem år sedan vi gifte oss, mannen och jag. Så underbart fantastisk dag, den ligger som ett varmt skimmer i mitt minne. Var nog inte många som trodde att det skulle bli långvarit när vi träffades för tio år sedan, vi är extremt olika. Många skulle nog påstå att jag är ett socialt yrväder med temprament åt alla håll, jag är VÄLDIGT glad, VÄLDIGT arg eller VÄLDIGT engagerad, mellanlägen finns sällan i min tillvaro. Min man är å andra sidan mellanläget personifierat. Han är trygg, lugn stabil och känner sällan behovet av att göra sig hörd eller ventilera sina känslor just här och nu, men han har fått lära sig.....jodå inte alltid uppskattat, men han har lärt sig för att jag tycker att det är viktigt. Han har lärt sig för min skull. Så här ventilerar vi på plats så är saken överstökad, det finns ingen prestige och inga undertryckta känslor. Så har han lärt mig att vara mera rak, min man är extremt rak, man behöver aldrig läsa mellan raderna, det som kommer ur munnen det är sanningen, även om den inte alltid är så smickrande. Tyckte det var lite märkligt i början men insåg snart att det finns inga undertexter han säger bara som det är. På så sätt så har han aldrig bemödat sig med vita lögner för att inte såra eller göra besviken. Jag som alltid trott att man måste ha en "vettig" ursäkt för att tacka nej till saker, NÄ det behöver man inte! Det räcker att säga som det är "jag orkar inte idag" duger också som ursäkt. Ska inte påstå att jag nått ända fram då det gäller att tacka nej utan krusiduller...men jag har blivit bättre :).
Jag är så oerhört glad över att jag träffat just denna underbara man som passar mig så bra, som alltid stöttar mig, som är otroligt generös, alltid tycker att jag är fantastisk, som hakar på alla mina inredningsidéer även om det i hans värld egentligen har lägsta prioritet och som älskar mig även när jag inte förtjänar det. Så vill jag påstå att jag har inspirerat mannen som levde på falukorv och makaroner till att bli en riktig livsnjutare ( fast han inte vill erkänna det själv) men nu står han i köket och lager den ena kulinariska anrättningen efter den andra och dricker gärna ett gott vin. Maken har lärt mig att trivas bäst här och jag har lärt honom att borta kan också vara bra. Jag kan inte annat än påstå att våra olikheter har berikat våra liv. En sak har vi dock gemensamt och det är det här med att ha tålamod, det är vi rätt så värdelösa på båda två, där har vi mycket att lära av vår son..
 Så har vi fått ett barn av varje, ett yrväder som för övrigt fyller 8år idag och som är något alldeles extra på alla sätt. Hon har gjort sig hörd från dag ett och kommer så fortsätta. Så har vi den lille som bara flyter runt och funderar över världens alla egenheter.
Underbara älskade lilla familj!!
Idag firar vi OSS!!
Nu.
Födelsedag för en 8-åring...


Ta hand om varandra och hoppas att ni får en fantastisk midsommar.
Massor av kramar till Er!
Madeleine






6 kommentarer:

  1. Men, stort grattis till er allihopa då säger jag! :)
    Skrattade gött när jag läste "mellanläget personifierat".. ha ha! Här hemma har vi lite samma drag.. jag är också "väldigt" allting. Mest glad men är jag arg så är jag väääldigt arg! ;) Skönt att rensa luften och vara raka mot varandra, sånt gillar jag. Hoppas ni hade en skitbra dag! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint brudpar! Grattis till er allihopa!
    Vilken fin blogg du har! Lägger mig följare hos dig så jag hittar hit fler gånger.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Vilket vackert brudpar, underbara bilder du delar med dig av!
    Man ska vara lite olika det tror jag är bra, då kompleterar man och lär av varandra :-)) Ha nu en fin söndag! Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Grattis på bröllopsdagen!!
    Vad härligt du skriver om din fina familj :) Och vilket vackert brudpar ;)

    Hoppas helgen har varit fin!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis på bröllopsdagen!
    Vad fint du skriver om din familj och vilket vackert brudpar!
    Hoppas helgen varit bra!
    Kram Emilia

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir när jag läser om ditt och din makes förhållande till varandra! Det är ju så det ska vara, lika behöver inte alltid vara bäst, olika kan vara ännu bättre.

    Jag hoppas ni haft en finfin helg!

    SvaraRadera