tisdag 19 juni 2012

Nu knoppar favoriten..


Pionbusken har stått där och varit knoppig väldigt länge nu, undrar just när denna vackra blomma planerar att slå ut.... Det riktiga sommarvädret verkar inte heller ha några planer på att infinna sig riktigt än, men tänk om vi kunde få en sån där riktigt osvensk midsommar, utan regnskurar och blåsväder...nu låter jag som en riktig pessimist men visst är det väl så att det traditionella midsommarvädret oftast är av det instabila slaget!?
Inte riktigt så att marken är frusen...i alla fall inte på dagtid ;). Den där dikten skrev min bror till mig i en kompisbok när jag var liten, så kom den då rätt så tuffa brodern på att det där var nog lite mesigt så han var tvungen att kontra med " här har du silly girl" för att väga upp det hela, inte lätt att vara tuff ;).
Ha det så gott kära bloggvänner!!
Kramar Madeleine


4 kommentarer:

  1. Pioner är så fina

    Längtar till mina börjar blomma här hemma

    SvaraRadera
  2. Jag är nöjd med vädret idag, kanske lite för blåsigt, men solen sken iallafall!
    Jag älskar pioner!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. I love peonies!!!!
    Amazing picture!!! Congratulations...

    Hugs,
    Martina.

    SvaraRadera
  4. Pioner er flotte og majestetiske.
    Ønsker meg en busk med de.
    Naboen har og nå har de
    blomstret ferdig. Sukk...

    Klem Mona C

    SvaraRadera